Isnin, 30 Mei 2011

sempat memiliki

dahulu dirimu pernah berkata
walau apapun yang berlaku
dirimu sentiasa menemani dan berada disisiku

dahulu dirimu pernah meluahkan
apa yang dirasa bila bersama denganku
ternyata hatimu hanyalah untukku

kini dirimu pergi jauh meninggalkan diriku
tanpa kerelaanmu...tanpa kerelaanku
diriku hancur dan terluka tanpa disedari
kerana dirimu merupakan nafasku

seringkali kuteringatkan dirimu
seringkali bayanganmu hadir dan menghantui di mindaku
tidak kira siang mahupun malam
diriku masih terasa dirimu tetap berada setia disisiku

walaupun dirimu kini berada dengan-Nya
diriku tidak pernah sesekali menyesalinya
malah diriku berasa bangga dan beruntung
kerana diriku sempat memilikimu sepanjang hayatmu.........

tinggal jejak kasut tumit saiz 8 : hurm...ok ke tak yer...macam belit-belit cikit ayatnya...kena asah gi otak dan akal nie untuk idea yang menarik dan mudah difahami....

sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

Ahad, 29 Mei 2011

kesedihan....

 kesedihan...
apabila melanda di jiwa ini...
terasa menanggung suatu yang amat menyeksakan...
amat menyeksakan....
ingin sahaja diri ini membawa ke suatu tempat...
jauh daripada pelusuk dunia...
untuk menghilangkan kesedihan yang dialami......

kesedihan....
pergila dari diri ini...
jauh dari diri ini...
tidak sanggup menanggungnya....
air mata ingin sentiasa mengalir apabila dilanda kesedihan....
agar ianya dapat menghilangkan sedikit beban yang ditanggungnya....

kesedihan...
walaupun amat berat kumenanggungnya...
tetapi kubersyukur...
tanpamu aku tak kan begitu kuat untuk menghadapinya.....
tanpamu aku tidak tahu sejauh mana aku mampu bersabar dan bertenang....
tanpamu aku tidak dapat menghargai sesuatu perkara yang ada disekeliling....
terima kasih....KESEDIHAN

p/s : idea kureng cikit sekarang...aduh...der yang nak bagi idea tak????


sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

Sabtu, 7 Mei 2011

ku berserah....

awak....
saya masih ingat first time kita jumpa....
time tu saya hantar awak sebab awak memerlukan seseorang untuk hantar awak ke sesuatu tempat....
time tu lak saya je yang tinggal....
nak tak saya tetap kena hantar....
first time tue juga la saya cakap dengan awak....
suka tengok awak sebab awak comel sangat....
perangai awak pulak macam budak-budak....
sentiasa senyum....
awak layan je apa yang saya cakap.....
patut la ramai member-member saya cakap awak ni comel dan manis macam gula.....

awak....
saya masih ingat gi bila awak amat memerlukan seseorang untuk hantar awak ke sesuatu tempat....
saya sudi menghantarnya walaupun ramai gi yang nak menghantar awak....
but diorang saja minta saya hantar sebab saya masih lagi single dan awak pun masih lagi single.....
dalam hati memang happy sangat....
dapat berjumpa awak lagi....
dapat bercakap dengan awak lagi....
dapat tengok senyuman awak lagi....
time tu pulak awak mengenakan kebaya bewarna merah jambu...
memang sesuai sangat dengan awak yang comel tu....
comel macam teddy bear...
nak je saya peluk awak time.....
tapi tak boleh sebab awak belum lagi hak milik saya secara sah lagi.....
sejuk je saya tengok awak datang sambil tersenyum....

awak....
saya suka tengok muka awak yang merah-merah bila awak tengah malu tu....
awak nampak comel sangat...
agak tergugat juga iman ni bila awak macam tu...
time member-member saya mengusik awak...
tapi agak terkilan jugak bila awk cakap macam tu....
saya tak pasti la sekiranya apa yang awak cakap tu betul atau tidak....
tapi saya sedar....
awak takkan pilih saya sebab pekerjaan saya....
lagi pun saya ada terdengar yang ada sesetengah lelaki yang bekerja dengan awak suka dekat awak....
mesti awak pilih dia bukan saya.....

awak...
saya rasa sedih sangat bila dapat tahu yang awak dah bertunang....
tapi salah saya juga sebab tak bagitahu dekat awak....
itupun saya tahu daripada member-member saya....
cukup terluka pada masa itu sampai saya tak sanggup berhadapan dengan awak...

awak....
saya tak berani bersua dengan awak....
saya takut...
saya sedih....
maafkan saya kerana berkelakuan seperti itu terhadap awak....
tetapi apakan daya...
hati saya terluka bila mengenangkan awak yang sudah dimiliki oleh orang lain....

awak....
saya doakan awak bahagia bersama dengannya....
dengan pilihan hati awak....
mungkin kita hanya kawan...
takkan akan lebih daripada itu...
saya akan cuba belajar untuk menerima hakikat.....
selebihnya....
yang saya mampu sekarang hanyalah......
ku berserah......



p/s : sambungan daripada "andai ini takdirnya".....but versi lelaki...yang tue versi perempuan.....

sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

Rabu, 4 Mei 2011

kisah cinta....

teringat waktu mula perkenalan kita dahulu....
betapa malunya dirimu menyambut salam dariku....
dirimu yang tersimpul malu bila mendengar usikkan daripada rakan-rakanku mengenai perwatakanmu yang masih lagi kebudak-budakan....
diri ini hanya mampu memberi senyuman kepadamu....
bagi diriku....
dirimu kelihatan begitu istimewa.....
ada sesuatu yang istimewa yang menarik diri ini ingin mengenai dirimu dengan lebih dekat....

teringat waktu mula kita keluar "dating"....
masa tue dirimu tidak sihat tetapi tetap sudi keluar denganku.....
keadaan dirimu yang sedikit pucat membuat diriku menjadi tidak keruan.....
bimbang sekiranya kesihatan dirimu menjadi semakin teruk.....
banyak kali diri ini bertanya sekiranya dirimu tidak selesa......
tetapi dengan senyuman yang cukup menawan yang diberikan oleh dirimu sambil menyatakan dirimu tidak apa-apa.....
tetapi perasaan risau pada masa itu tetap ada dan menebal....
ingin sekali kunyatakan pada masa itu sekiranya kesakitan yang dialami olehmu biarlah diberikan kepadaku....
biarlah diriku sahaja yang menanggung menderitaanmu....

teringat sewaktu mula diri ini melafazkan perasan kepada dirimu....
diri ini melihat dirimu seolah-olah berat hati untuk menerimanya....
sambil memegang erat pergelangan tanganmu.....
ku menerangkan kepadamu bahawa berilah diri ini peluang untuk mengasihi dan menyayangi dirimu.....
dengan linangan air mata yang mengalir di pipimu......
dirimu menyatakan bahawa pada mula kita bertemu dirimu ingin mengenali diriku dengan lebih dalam....
dan pada saat ini dirimu merasakan bahawa dirimu sudah mula menyayangi diriku....

teringat sewaktu mula ku berjumpa dengan ahli keluargamu....
agak gemuruh juga diri ini....
risau sekiranya diri ini tidak layak untuk menyunting dirimu untuk menjadi isteriku....
tetapi berulang kali dirimu memujuk diriku supaya bersabar dan berterus terang.....
ku ingat lagi pesanan darimu yang membuatkan diriku menjadi berani untuk berterus terang kepada ibu bapamu mengenai hajatku.....

teringat sewaktu kita berdua ditunangkan....
diri ini tidak menyangka majlis yang dibuat oleh keluargamu begitu besar dan meriah.....
terasa diri ini begitu kerdil....
tetapi seluruh ahli keluargamu dapat menerima diriku....
diriku berasa sungguh gembira dengan layanan yang diberikan oleh ahli keluargamu....

untuk dirimu yang amat disayangi...
sebaik sahaja lafaz akad nikah kuucapkan...
sebaik sahaja dirimu menjadi milikku yang sah....
percayalah....
tidak akan ku persiakan dirimu....
akan kusentiasa menyayangi dan mengasihani dirimu.....
selagi diriku masih hidup....



sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

sayangku.....

sayangku....
betapa pilunya hati ini...
melihat air matamu mengalir tanpa relamu....
menceritakan tentang kekecewaaan dan kepiluan yang sedang dihadapi....
ingin sahaja aku menanggung beban dan rasa kekecewaan yang sedang dihadapi olehmu....
tak sanggup kumelihat dirimu menanggung derita......
biarlah diri ini sahaja yang menanggung derita......

sayangku.....
mungkin aku bukan pilihan yang terbaik...
tetapi percayalah...
diriku sentiasa berada disisimu.....
sentiasa memberi semangat dan dorongan kepadamu...
doaku kepadamu tak pernah putus.....
sentiasa ada bersamamu....

sayangku....
ku tahu dirimu agak berat untuk menerima hakikat ini.....
tapi percayalah...
setiap yang berlaku ada hikmahnya....
mungkin diriku bukan yang terbaik untuk dirimu....
ada seseorang yang lebih baik dari diri ini sedang menantimu.....
terima kasih atas segalanya.....
segala kenangan yang pernah kita lalui akan kusimpan menjadi kenangan terindah.....

sayangku...
cukuplah dirimu menanggung duka....
penuhi dirimu dengan kegembiraan.....
hiasilah dirimu dengan senyumanmu yang cukup menawan...
sekiranya dirimu memerlukan diri ini untuk meluahkan segala beban yang ditanggung...
diri ini sedia mendengar dengan hati yang terbuka...
masih lagi menjadi pendengar setia kepadamu...

percayalah.....
diri ini tetap bersamamu walaupun perhubungan kita hanya sebagai sahabat.....
diri ini tidak akan sesekali meninggalkan dirimu dalam keadaan susah dan berduka....
sebab "aku masih lagi menyayangimu".......



sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

Isnin, 2 Mei 2011

andai ini takdirnya....

awak....
masih ingat tak lagi mula-mula kita berkenalan....
secara tak sengaja.....
masa tu saya menaiki kereta yang dipandu oleh awak,..
walaupun baru pertama kali kita bercakap dan berbual.....
ianya seperti sudah lama kita mengenai antara satu sama lain....
cukup banyak yang diperbualkan oleh awak sampai saya menjadi rimas....
dan awak pula tak henti-henti memerhati gelagat saya.....
terasa seronok ketika itu....

awak....
ingat tak lagi bila saya terpaksa pergi ke suatu tempat dan memerlukan seseorang untuk membawa saya ke tempat itu....
tak sangka pula awak yang akan menghantarnya....
terus terang saya cakap saya cukup gembira....
tapi tak berani nak bagitahu kat awak....
saya kan perempuan.....
tetapi saya perasan yang awak pun seperti seronok bila melihat saya...
dari jauh saya berjalan ke kereta saya perhatikan yang awak tersenyum....
awak nampak comel sangat...
geram tau dibuatnya.....

awak...
saya masih ingat lagi bila kawan-kawan awak cuba "menjodohkan" awak dengan saya....
ia-ia ja saya cakap saya tak nak tapi sebenarnya saya nak.....
tapi saya takut awak taknak dekat saya....
saya ni kan tak lawa, gemuk....
mana sesuai dengan awak yang kulit putih, comel.....
tapi entah la awak.....
saya tak berani nak luahkan semua tu....
takut juga awak ada pilihan lain....
biar la saya dengan angan-angan saya ni....

awak.....
saya telah selamat dijodohkan dengan lelaki pilihan saya....
majlis kecil-kecil je.....
perkenalan saya dengan lelaki tersebut hampir menjangkau ke tiga tahun.....
tidak mempunyai sebarang perasaan cinta atau dipanggil "pasangan kekasih"..
doakan agar jodoh saya dengan lelaki pilihan saya berpanjangan hingga ke akhir hayat....
ramai yang tak sangka yang saya akan bertunang.....
sebab saya ni kan seperti budak-budak.....
dalam diam ada yang sedang memerhati dan ingin mengambil saya menjadi suri dalam hidupnya....

awak....
kenapa selepas saya bertunang awak seolah menjauhkan diri
saya ada buat salah ke kat awak?
saya mula bertanya kepada kawan-kawan awak secara kiasan...
akhirnya saya mendapat tahu bahawa awak sebenarnya ada hati kepada diri saya...
tapi malu hendak memberitahu perasaan tersebut kepada saya....
agak terkejut juga dibuatnya bila mendapat tahu hal ini....
malah selepas awak mendapat tahu saya bertunang awak kecewa...
kecewa kerana tidak meluahkan perasaan tersebut kepada saya dari dulu lagi....
malah saya juga merasainya sebab saya pun sebenarnya mempunyai perasaan yang sama kepada awak....


awak.....
kalu bole saya nak macam dulu....
kita boleh berbincang dan bercakap.....
bergurau-gurau.....
bukan seperti sekarang....
setiap kali berjumpa awak akan melarikan diri daripada berjumpa dengan saya....
saya sedih.....
sedih sangat....
saya faham apa yang awak rasa sekarang
sebab saya pun merasakannya...
tetapi awak.....
andai ini takdirnya......
kita harus dan cuba menerima hakikat....
biarlah ianya menjadi kenangan terindah kepada kita berdua....
mungkin pada masa ini saya bukan milik awak...
saya bukan yang terbaik untuk diri awak....
tetapi awak kena faham dan menerima bahawa ada yang sedang menunggu diri awak.....
yang terbaik untuk awak......
cuma antara cepat atau lama.....
saya harap awak dapat menerima takdir ini seadanya.....

Ahad, 1 Mei 2011

luahan hati....

kepadamu ku mula berbicara...
mengenai hati dan perasaan...
mengenai kehidupan dan masa yang dihadapi....
mengenai suka dan duka....

kepadamu ku meminta....
kuatkanlah diri ini menghadapi sebarang dugaan dan masalah yang bakal dihadapi....
tetapkanlah keputusanku dalam membuat sebarang keputusan yang dibuat....
tabahkanlah diri ini menghadapi sebarang dugaan dan cubaan....

kepadamu ku merayu...
sekiranya diri ini pernah membuat kesalahan...
maafkanlah diri ini....
diri ini bukanlah sempurna.....
hanya insan biasa...
jangan tinggalkan diri ini sekiranya diri ini serba kekurangan....
didiklah diri ini agar menjadi sempurna di matamu.....
hakikatnya diri ini sememangnya "INGIN MEMJADI SEMPURNA DIMATAMU"......

bunga-bunga cinta

hati riang...
apabila berjumpa denganmu....
sentiasa berbunga riang...
seolah-olah terbitnya pelangi selepas hujan....
penuh dengan warna-warni....
adakah ini yang dinamakan CINTA?
sekiranya Cinta biarlah ianya lahir dari hati yang ikhlas.....
biarlah terbitnya BUNGA-BUNGA CINTA yang tak pernah layu....
biarlah ianya datang....


Puan Teddy