Isnin, 10 Oktober 2011

luahan antara pekerja swasta dengan kerajaan

salam....
entry untuk pagi....
wahh...
tajuk pun macam panas je kan......
kan minggu lepas diumumkan tentang belanjawan 2012....
sebut pulak kenaikan gaji......
sebelum dibincangkan dengan lebih lanjut PT nak bagitahu nie bukan cakap pasal politik yer...
hanya bincang-bincang dan pendapat...
itu sahaja....
kawan-kawan PT ramai yang kerja dengan kerajaan dengan swasta....
PT lak...
biarlah rahsia....
ni salah satu perbincangan dan luahan hati la.....

yang kerja swasta berbunyi macam ni.....
aku ni walaupun gaji boleh tahan tapi kerja teruk......itu nak kena buat...ni nak kena buat...sabtu kerja...masuk pagi balik malam...kadang-kadang masuk pagi balik pagi....esok tetap kerja...kalau kerja dengan kerajaan kan bagus...sabtu ahad cuti...kerja pun tak teruk macam ni...
yang tu swasta...kita dengar yang kerajaan pula.....
aku ni kerja je teruk tapi gaji mak ai sikitnya...gaji pokok pun tak sampai RM1k...nak buat O.T pun bukan boleh selalu pun..nak cuti pun susah..kerja terlampau banyak...bila ambil cuti panjang mesti kena potong...ambil 3 hari kena potong jadi 2 atau 1 hari ja cuti..baik kerja dengan swasta...walaupun kerja teruk tapi gaji lumanyan....
bila ada dua pendapat macam tu PT fikir satu ja...masing-masing ada kelebihan dan kekurangan...apa yang ada bila bekerja dengan swasta tak sama bila bekerja dengan kerajaan..begitu juga sebaliknya...kita buat apa yang termampu sahaja...belajar terima...pendapat korang pulak macammana? jom kita berkongsi pendapat...diulangi sekali lagi....ni bukan kisah politik yer...

tinggal jejak kasut tumit saiz 8 : kan ada ajukan soalan mengenai pekerjaan PT...masih lagi terbuka...jawapan hampir-hampir nak mengena tu...cepat...cepat....jom main teka teki pekerjaan PT jom....

sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

1 ulasan:

CTK berkata...

betul tu, masing2 adew pendpt sndri, ct pon dgr dialog cmni dr kwn..hoho..eh slh ke jwpn aritu?pembantu setiausaha pon salah?