Memaparkan catatan dengan label BE Nuffnang. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label BE Nuffnang. Papar semua catatan

Ahad, 16 Oktober 2011

hujan oh hujan...

salam...
PT baru sampai rumah..
hari ini pergi pejabat..
siapkan fail-fail yang penting dulu..
esok boleh lilek kejap..
hihihihi....
kat sini hujan....
sedap kalau baring atas katil sambil guling-guling kan.....
tempat korang lak hujan tak?

tinggal jejak kasut tumit saiz 8 : naka-anak makin sihat...thanks sebab korang bagi anak-anak PT membesar dengan sihat


sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

Selasa, 11 Oktober 2011

airmata kesedihan mengalir akhirnya anak ke enam datang memberi senyuman....

salam....
kat opis tadi PT mengalir airmata...
sedih sangat...
bab keje la....
tapi macam biasa la...
incik hubby a.k.a incik nuffnang bagi suprise....
anak ke enam datang memberi senyuman...
suka sangat...
tak percaya....
gambar dibawah menerangkan kegembiraaan....
thanks hubby...
sayang kat hubby ketat-ketat...
muahh.....

tinggal jejak kasut tumit saiz 8 :geram sangat sampai mengalir airmata...PT bukan saja-saja nak duduk di HQ lama-lama...der kerja...bila jadi macam ni PT lebih rela naik bas pergi HQ daripada ambil kereta tempat kerja!!


sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

Ahad, 9 Oktober 2011

rezeki bila kesusahan

salam....
hurm...
nampaknya PT nak blogwalking, update blog susah la...
sebab laptop PT rosak....
mungkin update blog di opis tapi blogwalking tu agak susah sikit la...
sekarang PT hanya mampu update je la....
tuk blogwakling tu dalam 2 atau 3 kali seminggu.....
kena kumpul duit banyak-banyak untuk repair laptop tu dulu...
jadi bila dalam kesusahan ni siapa sangka ada yang prihatin...
terutamanya incik nuffnang...
tambah gi sorang anak encik nuffnang di blog PT ni...
mungkin dia pun faham PT sekarang ni susahkan...
dia pun nak tolong la PT nie.....
jadi korang pun tolong-tolong la PT yer...
sila menjamu selera dengan anak PT yang terbaru.....


tinggal jejak kasut tumit saiz 8 :macam pelik bila tukar nama...so kekalkan nama PT walaupun "single"...


sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

Ahad, 2 Oktober 2011

mengambil hati anak encik nuffnang ikut cara encik beritagempak

 salam...
petang ni kita buat entry ringkas dan padat.....
ramai yang resah gelisah memikirkan bagaimana nak memikat hati si kecil BE Encik Nuffnang kan?
jadi PT tunjukkan salah satu otai kita memberikan tips bagaimana nak memikat si kecil dan comel nie....
otai yang dimaksudkan ialah encik beritagempak....
di blog beliau ada menunjukkan tips-tips memikat ni....
jadi dengan rasa rendah dirinya PT memaparkan tips-tips dari beliau di blog PT yang serba kekurangan ni...
harap otai beritagempak mengizinkannya.....

Tips Dapat BE Nuffnang

Ok selepas beberapa post tutorial blogspot dan wordpress sebelum ni aku berkongsi pasal cara menaikkan traffik, cara bermain seo, keyword mesra seo, kali ni aku nak bincang dan berkongsi tips dapat BE Nuffnang pula. Ramai jugak la blogger yang merungut sejak kebelakangan ni nuffnang jarang nak bagi BE dan banyak jugak la di antara mereka dah beralih kat pengiklanan yang lain, tumpu kepada churp-churp dan masih ada lagi yang setia dengan nuffnang. Setia?? WOW!!
Untuk tips dapat BE Nuffnang ni pesanan aku satu jer, percaya dan yakin kepada nuffnang. Aku redah jer, dia nak bagi ke tak nak ke peduli ape kan. Asalkan aku puas hati dengan visitor yang masuk ke blog aku nih. Ada jugak yang menghargai penulisan aku yang tak seberapa nih. Ok la sebut pasal Tips Dapat BE Nuffnang nih, banyak cara sebenanrnya untuk dapat BE nih, tapi tak semestinya kalau buat semua cara-cara ni akan dapat BE terus k. Kena banyakkan bersabar la. Tu je aku boleh bagi nasihat, ok ni tips dapatkan BE :

Ni di antara 4 Tips Dapat BE Nuffnang :

1) Update Survey
Rasa-rasa anda semua ada buat tak benda ni? Kalau tak pernah tu memang susah la BE nak naik, tapi ada jugak orang yang rajin update survey tapi tak jugak dapat BE. So tips dapat BE Nuffnang ni aku tak jamin la leh confirm dapat BE. Cara nak update survey masuk laman nuffnang, lepas tu klik bahagian Pengurus blog. Dekat situ nanti klik kemaskini tinjauan lepas tu update la yang mana patut. Paling penting dekat bahagian huraikan mengenai blog anda tu. Kalau dah takde ayat nak karang cerita je la pasal blog anda, pastikan betul dan tepat. Jangan tipu plak sebab orang orang akan check dulu blog anda sebelum bagi BE. Ok tak jamin la dengan cara ni anda semua akan dapat BE, cuma kita berusaha kan. Tak salah kan kita berusaha untuk mendapatkan sesuatu dari tak buat apa-apa.

2) Selalu Hubungi Nuffnang
Ada kan ruangan hubungi kami? Sebab nak hubungi nuffnang adalah untuk pastikan anda peka dengan perkembangan semasa nuffnang. Jadi diorang akan tahu bahawa blog anda sentiasa dikemaskini. Tak tahu nak tanya ape ek? Ok, tanya la pepe pun contohnya kenapa blog saya tak dapat BE ? dan kalau status glitterati hilang, tanya la sebab kenapa boleh hilang. Tak fasih english? Bahasa melayu pun boleh la. Diorang kan Malaysia jugak..

3) Traffik Blog Maintain
Ok yang ni agak penting la di antara tips dapat BE Nuffnang yang aku bagi. Orang yang buat iklan tu nak tengok jugak sama ada blog tu traffik maintain ke tak. Kalau tak silap diaorang akan tengok data traffik blog anda kat nuffnang, baru la bagi BE. So dalam kes ni, ak tak syorkan anda semua guna shoutmix untuk dapatkan traffik. Benda ni dah berlaku pada blog lama aku. Traffik memang mengancam tapi tak kekal lama. Belajar SEO betul-betul nescaya traffik blog anda pasti akan datang dari search engine. Keyword mesra SEO tu paling penting.

4) Kenali Blog Anda
Ok dah tak tau nak pikir ape lagi, ni last tips. Tips ni ada kaitan degan no.1 sebab anda perlu kenali betul-betul blog anda tu masuk kategori mana. Dulu aku pernah tanya pihak nuffnang pasal BE ni, jawapan dia adalah update survey dengan betul dan tepat dan pastikan anda tahu blog anda masuk kategori mana. Sebab publisher akan bagi BE kepada sesebuah blog yang ada kaitan dengan kempen yang mereka adakan. Dan jika mereka berminat dengan konsep blog tu, dah sama dengan apa yang diceritakan dalam bahagian kemaskini tinjaun mereka akan bagi BE. Tu la yang aku paham pasal nih. Jadi aku pun cerita la kat situ blog aku nih pasal berita,gossip artis dan tips berguna.
OK tu jer. Motif sebenar aku nak bagitau bahawa blog nih dah dapat BE petang tadi yang pertama selepas 2 minggu aktif berblogging tolak 1 minggu aku set up semua plug-in wordpress nih. Alhamdulillah..
Ni gambar BE yang aku dapat :
Untitled2 300x167 <!  :en  >Tips Dapat BE Nuffnang<!  :  >

Tips Dapat BE Nuffnang
BE ni aku dapat petang tadi (7 Jun 2011), kira masuk minggu ni adalah minggu ke 3 hosting aku ni ditubuhkan. So sebab tu la aku kongsikan tips dapat BE Nuffnang kat atas tuh. Blog lama aku pun ada BE tapi aku dah tak guna blog tu dah. Biarkanlah BE kat blog lama tuh =)

tinggal jejak kasut tumit saiz 8 : buat masa ini hanya memaparkan cara-cara memikat daripada otai-otai kita...selepas habis semua baru tunjukkan cara memaikat PT pula




sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

Rabu, 28 September 2011

bila abaikan anak-anak.....

salam semua....
PT taknak cerita lebih-lebih cuma nak pesan untuk semua ibu paba dan bakal ibu bapa....
jangan abaikan anak-anak....
bila diorang merajuk susah nanti.....
cuba lihat  gambar dibawah....
inila jadinya bila anak-anak merajuk sebab kita abaikan diorang.....
nie der 4 orang anak ni nak jaga elok-elok...
bagi diorang cukup makan...
bagi diorang comel-comel dan sihat....
korang pun mesti suka kan tengok anak-anak PT sihat dan membesar dengan sihatnya...
jadi jangan la kerugian seperti PT.....
wahh....
nasihat macam otai pulak kan....

tinggal jejak kasut tumit saiz 8 :ada yang bertanya macam mana leh dapat anak-anak ni???wahhhh...saya bukan otai anak-anak encik nuffnang tapi insyaallah saya akan cuba sebaik mungkin untuk menolong bagaimana cara saya menarik perhatian anak encik nuffnang ni

 sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

Selasa, 27 September 2011

anak makin bertambah, bertambah comel dan chubby.....

salam...
wah...
tajuk pun macam pelik kan.....
ye ye...
kenapa cakap macam tu????
cuba lihat di bawah...
jadi korang nilai kan sendiri.....
comel kan anak-anak PT nie.....
teruma yang si chubby nie...
makin chubby sebab korang suka sangat bagi dia makan......
terima kasih korang......

tinggal jejak kasut tumit saiz 8 :hari jumaat ni ada majlis makan malam....nak pakai baju apa yer????

 sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

Rabu, 21 September 2011

BE nuffnang yang ke dua....

salam...
PT tak nak tulis panjang-panjang....
biar gambar yang bercerita....

tinggal jejak kasut tumit saiz 8 : risau sangat-sangat

 sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

Sabtu, 17 September 2011

cerita tentang BE nuffnang.....

salam...
hari ni rasanya mungkin petang nanti baru PT bubuh la.....
jadi kita cakap-cakap tentang BE Nuffnang....
sebelum PT bukak blog saja la teringin nak chek Nuffnang....
tengok-tengok Nuffnang bagi BE kat blog PT....
suka sangat.......
harap la ianya akan meningkat pendapatan PT nanti.....
boleh topup cikit duit kahwin.....
tapi macam mana nak bagi BE ni meningkat yer......
so untuk blogger yang baru macam PT ni.....
PT nak tunjuk BE kat korang supaya ianya menjadi pembakar semangat kat korang......
so enjoy the picture okay.....


tinggal jejak kasut tumit saiz 8 : mata sakit dan pedih......


sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

Template by:

Free Blog Templates