Khamis, 13 Oktober 2011

luahan hati PT..

salam...
PT dah tak tahu nak cakap kat siapa lagi...mungkin sebab PT ni memang tiada mak..kalau ada mak PT boleh la cerita semuanya kat mak..PT tak tahu la...bila kita buat kerja orang cakap macam-macam...bab pinggan mangkuk pun jadi isu..siap cakap dekat PT if pecah kena ganti satu set...bagitau harga lagi...PT lak jenis tak suka fikir sangat PT cakap ok...tapi bila pikir balik ada ke PT bagi pecah??? aduh...tolong la..benda kaca...kena la bawa hati-hati..PT sedar la diri ni hanya menumpang ja kat tempat kerja sekarang..apa yang PT buat sekarang ni semuanya salah...semuanya tak betul..lagi satu isu...PT ni jenis letak dalam sink semua pinggan yang PT guna lepas tu kutip la lagi dan rendam sekejap...tu pun tak sampai 20 minit...tetiba ada orang yang basuh..lepas tu cakap PT ni tau makan ja tapi basuh pinggan tak reti..yang masalahnya PT tak suruh pun korang basuh pinggan tu...PT just nak rendam ja..lepas tu PT basuh la sendiri..ni pula hal tolak-tolak kerja tapi semalam PT dah luahkan pasal kerja dekat bos cawangan PT...dia dengar je la dan cakap dia akan ambil tindakan...terus terang PT cakap PT cuma ada 2 tangan 2 kaki ja...bukan semua kerja PT boleh buat..lepas tu bab kenderaan...PT dengar banyak sangat pasal hal tu...tapi yang minggu ni la PT memang terasa sangat...ingat PT saja-saja duk lama-lama kat HQ...lepas tu cakap PT suka menyembang kat HQ..tolong sikit...PT pergi HQ ada kerja...bukan saja-saja nak menyembang...PT pun banyak kerja lagi nak buat..bila jadi macam tu terus terang la PT cakap PT rela naik bas dan jalan kaki jauh sikit untuk pergi hantar dokumen ke HQ daripada orang cakap macam tu kat PT..paling PT tak boleh tahan bila cakap PT ni tak ada kerja...cawangan PT paling relax..bila dapat hal tu memang sakit hati sangat..ig la PT ni betol-betol tak ada kerja baik PT datang opis mengadap blog ataupun facebook..nie nak mengadap facebokk pun susah apatah lagi nak update blog...tu pun curi-curi la nak update...ganti masa rehat PT sambung kerja...bukan PT nak cakap rajin buat kerja masa rehat tapi fikir la...kerja banyak..itu nak ini nak...semua nak segera..lepas tu siap cakap kenapa buat kabut semacam??? aduhh...tuhan bagi akal tengok la sendiri keadaan meja PT ni...penuh dengan fail-fail segera...dah la tanya macam tu siap tanya nak pergi mana tu??? Pt bukan nya jenis merayau sangat...if merayau pun dekat cawangan ambil dokumen dan tanya-tanya tentang hal kerja..dalam kerja kita memang tak boleh hepi-hepi ker?? kena serius ker?? terus terang PT cakap PT cukup-cukup tertekan kat sini...hajat nak berhenti cari kerja lain tapi zaman sekarang susah sangat..hampir semua PT buat tapi seolah-olah apa yang PT buat sekarang tak dihargai..apatah lagi hal semalam...ya allah...hancur hati ini...PT ada perasaan...ada hati..ada naluri..tolong la layan PT sebagai manusia dan perempuan..kalau nak buat macam tu baik tak payah ajak PT keluar...PT keluar seolah-olah jadi macam tunggu kayu..seolah-olah PT ni tak wujud..kalau PT tahu macam tu baik PT tak ikut...PT rela dok opis buat kerja..rasa-rasa ada ke bos-bos cari syarikat lain sudi ambil PT jadi pekerja?? wahh...berangan kan PT ni..orang asyik kutuk PT..hina PT tapi PT yang mampu buat sekarang diam, senyum dan cakap "ya encik"..PT tak tahu la dah berapa banyak air mata PT ni mengalir sejak PT bekerja kat sini..mungkin jika dikumpul air mata PT ni cukup untuk menyuburkan tanaman sebab cukup banyak...dalam seminggu mesti 2 atau 3 hari PT mengalir airmata..PT kerja dekat sini hampir 2 tahun..banyakkan airmata PT mengalir..luaran nampak positif tapi dalaman penuh dengan negatif..jadi kita diam sahaja..

tinggal jejak kasut tumit saiz 8 : ni menulis pun airmata tetap mengalir...selamat bos tak ada...tapi ntah la...maaf la entry kali ni cukup panjang...PT dah tak tahu nak luah kat siapa lagi..tu pun hanya 10% sahaja yang mampu PT cerita..PT tak mampu nak luahkan semuanya..PT taknak korang fikir PT ni mengada-ngada..cukup la korang hanya kenal PT sebagai "CIK TEDDY" yang periang dan suka tersenyum..

semuanya silap..sudi-sudi la clik yer...tulun cukupkan duit kawen puan teddy..thankz...cayunk korang...muahhhh

8 ulasan:

sagitarius gurl berkata...

biasalah tu cik teddy..keja mn yg xda masalah..semua pun ada masalah masing..jawapan yang lebih baik SABAR saja ya cik teddy :)

ch000tz axoera berkata...

sabar adalah jangan yang terbaik dari segala, dekatkan diri dengan Allah dan minta dipermudahkan segala kekusuta...Inshallah ;')

afzalsukasuki berkata...

mak oi PT satu entry..satu perenggan.ni mmg luahan senafas ni.huhu

*PT tabah ye..semua tempat keje mcmtu :(

Nonie berkata...

sbr la PT yer...kkdng apa y kta tu asyik xkena je kt mata orng..salah sikit orng nmpk.kebaikan kita dibutakan...

sis92 berkata...

fuh semput baca..hehe

pt: dont be sad2, nt tk comel dah tau :0
biasalah asm ragam manusia
be strong ye :0

AwieKashi berkata...

untunglah dapat pekerja macam PT... huhu
kompom bos syg lebih...

CikNuwairah berkata...

sabar byk2 ye..:)

JaLi AshBurn berkata...

siannye makcik, . . . sabar je la ye makcik, . . . :D baca lah blog sy mungkin boley hilangkan sedih makcik tu, . . hehe, . .
http://jali-ashburn.blogspot.com

ceria2 selalu